Mød os

Elgiganten har noget at tilbyde alle, ung som erfaren. Vi har en helt unik arbejdskultur med højt til loftet, masser af udfordringer og plads til alle – og så elsker vi at have det sjovt sammen! Både på jobbet og i fritiden. Faktisk er vi mange, som ikke bare nøjes med at arbejde sammen, men som også ses udenfor butikkernes åbningstider.

Men det kan vi jo sagtens påstå! Læs derfor selv mere her, hvad vores medarbejdere siger om Elgiganten
– som virksomhed, arbejdsplads og kultur. Så kan du selv se, at vi faktisk mener det, vi siger.

Svend Langer Schmidt (24 år) er salgsansvarlig i Elgiganten Vejle. Først startede han på deltid, der dog hurtigt udviklede sig til en fuldtidsstilling. Herefter blev Svend tilbudt en elevplads og bare et halvt år efter stod han klar som salgsansvarlig i telefadelingen.

Anbefalinger fra netværket fik Svend til at kigge i retning af Elgiganten
Svend havde gennem flere bekendte hørt, at Elgiganten var en arbejdsplads med både godt kollegaskab og sammenhold. Han forklarer: ”Fra flere kanter havde jeg hørt Elgiganten omtalt som en god arbejdsplads, noget der var afgørende for, at jeg valgte at søge job i Elgiganten. Lige præcis godt kollegaskab og sammenhold er for mig nøglen til et godt arbejdsmiljø.” 

Den blå skjorte forener os  
Men også andre værdier kendetegner efter Svends mening Elgiganten. Han uddyber: ”sparring og holdånd er helt tydelige værdier, som vi praktiserer i hverdagen. Vi er et samlet team og vi sparrer løbende med hinanden omkring fx, hvordan vi kan blive endnu bedre til at give kunderne den bedste service og oplevelse, når de handler hos os. Når man har den blå skjorte på, er det samtidig stærkt at vide, at vi alle har det samme mål og vi alle gør alt, hvad vi kan i vores hverdag for at nå de mål, vi har sat os.”

Kunder og kolleger er altafgørende for en god arbejdsdag
”Jeg starter altid min arbejdsdag med at hilse på alle de kolleger, som er på arbejde”, fortæller Svend.  Han fortsætter: ”det er både hyggeligt og løfter stemningen. Efterfølgende går jeg ned i min egen afdeling og søger for, at alt er, som det skal være til kunderne, når vi åbner. Når vi så har åbnet dørene, står jeg klar til at modtage de første kunder – og jeg sætter en dyd i at give kunderne en super god oplevelse i vores butik. En god arbejdsdag er for mig, når jeg får nogle gode snakke med kunderne og når jeg har haft det sjovt med sine kollegaer. Men det er også, når vi kan fejre hinandens succeser og sparre med hinanden om, hvad der rør sig.”

Vigtigt at have en vindermentalitet, både privat og på job
Svend kan godt lide konkurrere – for at vinde. Han forklarer: ”Personligt har jeg altid været glad for at vinde. Noget jeg helt sikkert bruger i jobbet. Som salgsansvarlig accepterer jeg nemlig ikke, at vi kun gør noget middelmådigt. Det betyder til gengæld også at jeg til tider er nødt til at takke nej til invitationer for at prioritere min tid. Sådan er det en gang imellem når man har ambitioner og gerne vil gå forrest.”

salgsansvarlig

Svend Langer

”Jeg har altid været glad for at vinde. Noget jeg helt sikkert bruger i jobbet. Som salgsansvarlig accepterer jeg nemlig ikke, at vi kun gør noget middelmådigt.”

en
gigantisk
karriere

home leder

Jan Bendixen

"Jeg havde søgt mange forskellige stillinger i detailhandlen, men det var Elgiganten, der gav mig chancen."

Jan Bendixen (54 år) er Home leder i Elgiganten Næstved. Modsat mange af sine kolleger, som har både 10, 15 og 20 år på bagen i Elgiganten, har Jan kun været ansat i knap fire år. Men han er glad for jobbet – og glad for den chance, som Elgiganten gav ham, da han blev ansat i 2017.

Et ’tak for god service’, gør mig helt høj
Jan fortæller om sin vej rundt i Elgiganten: ”Jeg startede oprindeligt i Køge og skiftede i 2019 til Næstved. Først arbejdede jeg som sælger og er nu blevet leder – begge i området Home. Da jeg startede, var drømmen egentlig ’bare’ at prøve at arbejde i butik. Jeg havde søgt mange forskellige stillinger i detailhandlen, men det var Elgiganten, der gav mig chancen. Og heldigvis for det, for med den stærke markedsposition og muligheder for udvikling og uddannelse, var jeg ikke i tvivl om, at jeg gerne ville arbejde i Elgiganten. Jeg fandt da også hurtigt ud af, at Home var lige noget for mig, da mange af produkterne var nogle, jeg kendte til selv og brugte i min hverdag. Samtidig er det et område, hvor kunderne ofte søger rådgivning og jeg elsker simpelthen at hjælpe vores kunder. Når jeg giver dem en ”premium journey” og får et ’tak for god service’, så gør det mig helt høj.

Sig aldrig ’nej’ til nye udfordringer
Selv tror Jan på, at man skal gribe de muligheder, der dukker op. Som med jobbet i Elgiganten. Han forklarer: ”Sig aldrig ’nej’ til nye udfordringer. Det er langt bedre at have prøvet nogle ting af. Hvordan ved du ellers om, det er noget for dig? Omvendt, hvis du siger ’nej’, så risikerer du bagefter at ærgre dig og tænke, ’hvad nu hvis…’. Jeg mener, det er vigtigt, at du som menneske, konstant udvikler dig og tilegner dig ny viden. Og rent karrieremæssigt, så er det altid en fordel at have et bredt CV, hvis man en dag får lyst til at prøve noget andet.”

Ingen grænser for, hvor langt vi kan nå
For Jan er der særligt tre ting, der kendetegner Elgiganten, nemlig: engagement, ansvarlighed og udvikling. Han uddyber: ”Folk er virkelig dedikerede i det, de laver, og det er tydeligt at mærke, at alle gør deres bedste for at give kunden en oplevelse, der overgår deres forventninger. Samtidig er vi virkelig gode til at tage ansvar og sørge for at løse vores kunders udfordringer. Og da vi alle har mandat til at sende vores kunder glade og tilfredse ud af vores butikker, så har vi helt naturligt en meget høj kundetilfredshed. Endelig er der mulighed for både personlig og arbejdsmæssig udvikling. Elgiganten bruger mange ressourcer på at udvikle sine medarbejdere og med vores interne Academy-program, har vi altid mulighed for at dygtiggøre os eller få genopfrisket viden. Faktisk er der stort set ingen grænse for, hvor langt vi kan nå.”

Kirstine Almann Simonsen (20 år) startede i Elgigantens Kundecenter i efteråret 2020 – en start, der mindede hende om studiestart med masser af nye gode kolleger.

En arbejdsplads med mange muligheder for at hjælpe kunderne og med plads til alle
Kirstine blev hurtigt glad for sit valg af arbejdsplads. Hun fortæller: ”vi har et stort og bredt spillerum med mange muligheder for at hjælpe vores kunder. Oveni er Elgiganten sammensat af rigtig mange forskellige typer – men der er plads til det. Stemningen herinde er derfor temmelig uformel og cheferne er typer, som man sagtens kan spise frokost sammen. Det gør det til en virkelig rar og afslappet arbejdsplads.”

En typisk dag i Kundecenteret
Kirstine arbejder både på telefon og en gang imellem med mail og chat. Her besvarer hun kundehenvendelser lige fra spørgsmål om lagerstatus til leveringstider. Men Kirstine er også beskæftiget med opgaver på digitale platforme. Kirstine fortæller: ”Jeg sidder både med Trustpilot, Facebook og Instagram. Nogle gange har folk spørgsmål til et produkt, andre gange ønsker de information om forskellige kampagner eller også ønsker de bare at få at vide, hvad vores åbningstider er.

En arbejdsplads med mange unge mennesker
Da Kirstine skulle vælge sin fremtidige arbejdsplads kiggede hun efter et sted med mange unge og med plads til at være social. Kirstine forklarer: ”Jeg ønskede at arbejde et sted, hvor jeg vidste, at der var mange unge, og det er der her. Samtidig er jeg meget social og udadvendt, noget jeg gerne ville finde plads til også. Og det lykkedes virkelig: da jeg startede i Elgiganten, var det mest af alt ligesom at starte på en ny uddannelse. Eneste forskel er, at jeg her har fået en masse nye gode kollegaer i stedet for studiekammerater.”

Vær ikke bange for at spørge om hjælp – kun sådan bliver du bedre
Kirstine oplevede hurtigt, at det var nemt at få hjælp, hvis bare man spurgte: ”Nu har jeg ikke været på arbejdsmarkedet i så lang tid, men jeg har allerede erfaret, at det godt kan betale sig at spørge om hjælp. Kun sådan bliver man bedre. Men det er også vigtigt at stole på din egen dømmekraft og stå ved de beslutninger, man tager.” Selvom Kirstine kun har været ansat i Elgiganten kort tid, har hun allerede opdaget at fremtidsdrømme og karriere er noget man kan tale åbent om. Kirstine afslutter: ”Man kan sagtens tale med sin chef, om hvor man gerne vil hen. Er der noget man ønsker, så er det bare at spørge. Du kan allerhøjst få et nej.”

Kundeservicemedarbejder

Kirstine Almann Simonsen

”Man kan sagtens tale med sin chef, om hvor man gerne vil hen. Er der noget man ønsker, så er det bare at spørge. Du kan allerhøjst få et nej.”

Butik

Varehuschef

Henrik Hansen

”Elektronikbranchen er under konstant udvikling og forandring. Det kræver en omstillingsparathed, der sikrer at vi tilpasser os markedet, nogle gange fra dag til dag.”

Henrik Hansen (55 år) er varehuschef i Elgiganten på Strøget i København. Før da var Henrik i en årrække varehuschef i Fona, der havde til huse på samme adresse før Elgiganten tog over.

Fra Fona til Elgiganten
Om skiftet fra Fona fortæller Henrik: ”Efter mange år som varehuschef i Fona, var det helt naturligt for mig at fortsætte i Elgiganten som varehuschef, da Elgiganten overtog butikken. Noget jeg bestemt ikke har fortrudt. Elgiganten har nemlig hele tiden været med til at udvikle mig som leder, da der altid er uddannelse, udvikling og synlige mål, som komplimenterer, de krav, der stilles. Der er gennemsigtighed og mening med den udvikling, der forventes – og samtidigt er der altid en åben linje til ledelsen.”

En passioneret varehuschef
Som varehuschef skal man både have det helt store overblik, se muligheder og være omstillingsparat. Henrik forklarer: ”at være varehuschef kræver, at jeg bruger meget af min tid på ledelse og udvikling. Men da begge områder samtidig er min helt store passion, så kan jeg nærmest ikke ønske mig en bedre arbejdsdag.” Henrik fortsætter: ”elektronikbranchen er under konstant udvikling og forandring. Det kræver at man er omstillingsparat og kan tilpasse sig til markedet – nogle gange fra dag til dag.”

Vær ikke bange for at stille krav
Noget Henrik gerne ville have vidst, da han selv startede som leder var, at det er ok at stille krav. Han uddyber: ”Hvis jeg skulle give et godt råd til alle, der gerne vil være ledere – og mig selv som ung leder – så ville det være ikke at være bange for at stille krav til dine medarbejdere. Det både udvikler medarbejderne og dig selv, at du uddelegerer opgaver og ansvar og så er det grundstenen i godt lederskab.”

Rasmus Bager Ganderup (23 år) er Tech-leder i Elgiganten Holstebro med ansvar for TV, Tele og Computing afdelingerne samt områdernes sælgere. Et sted, der har været hans arbejdsplads siden 2016, hvor han startede som deltidssælger under sit studie.

Blev grebet af jobbet og stemningen
Det var i første omgang ikke en karriere i Elgiganten, som Rasmus var ude efter. Han fortæller: ”Jeg valgte egentlig Elgiganten som arbejdsplads i løbet af min studietid, fordi jeg så det som et perfekt studiejob, som både udviklede mig og hvor jeg fik løn efter performance. Hurtigt blev jeg dog grebet af jobbet og stemningen og efter jeg færdiggjorde HHX, startede jeg på fuld tid.”

Sammenhold, fællesskab og udvikling
Der er flere ting, der gør Elgiganten til en helt særlig arbejdsplads, mener Rasmus. Han forklarer: ”Når man arbejder i Elgiganten, får man et rigtigt godt forhold til sine kolleger, uanset om man er deltids- eller fuldtidsmedarbejder. Jeg har i alle mine år lagt meget ekstra tid i varehuset, men det har været ganske frivilligt og med stor fornøjelse. Nogle gange for at give en ekstra hånd med, andre gange for at få en fyraftensøl og tale om arbejdsdagen efter job.”
 
Men også mulighederne for udvikling er helt specielt for Elgiganten, forklarer Rasmus: ”Du har ansvaret for din egen udvikling, men du har samtidig altid en leder bag dig, hvis du har brug for hjælp eller sparring. Det er tydeligt, at der investeres mange ressourcer i os og jeg kan uden tvivl sige, at jeg har udviklet meget, siden jeg startede i 2016.

Kom ud af din ’comfort zone’
Rasmus er ikke bange for at træde ud af sine vante rammer, for ifølge ham selv, er det der, man udvikler og udfordrer sig selv: ”En af mine tidligere ledere gjorde meget ud af at arbejde uden for sin ’comfort zone’ og arbejde, der hvor det gjorde lidt ondt. Det har jeg lært meget af. Hvis jeg ser tilbage til, da jeg startede i Elgiganten, kunne jeg ikke forestille mig i det job, jeg har i dag. Dengang havde jeg svært ved at stå foran større menneskemængder. Nu er det på ingen måde det samme problem. Hvis du aldrig træder ud, hvor det gør ondt og udfordrer dig selv, så udvikler du dig aldrig,” konkluderer Rasmus.

Tech-leder

Rasmus Bager Ganderup

”Når du starter som Gigant, bliver du en del af en familie. Det mærker du hurtigt, når du er i butikken eller på kursus med kolleger fra andre butikker.”

Hovedkontor

elev

Alfred Laursen

”Det jeg virkelig godt kan lide ved Elgiganten, er at vi spiller hinanden gode, så alle præsterer deres bedste.”

Alfred Laursen (20 år) er elev i Elgiganten Silkeborg. Og med en passion for lyd og TV er han havnet det helt rette sted.

Jeg har lært mere end jeg nogensinde havde forestillet mig
Selv fortæller Alfred om sin elevplads: ”Jeg arbejder som sælger i vores Tech-afdeling. Og da jeg altid har elsket lyd og TV, så giver det mig en super-god mulighed for at nørde igennem med de produkter jeg arbejder med hver dag. Samtidig bliver jeg også flyttet rundt mellem afdelinger. Blandt andet er jeg hver anden uge i vores supportafdeling, hvor jeg hjælper vores kunder med fx tekniske problemer. Det giver mig en god forståelse af andre områder i Elgiganten. Faktisk har jeg lært mere end jeg nogensinde havde forestillet mig.”

En typisk dag som elev
Alfred starter dagen med at hilse på de kolleger, som er på job. Han fortæller: ”At starte morgenen med et hej og en hurtig snak, løfter stemningen og sørger for, at vi får en hyggelig start på dagen. Bagefter går jeg ned i min afdeling og sikrer, at alt er som det skal være til kunderne, når vi åbner. Når vi så har slået dørene op, er jeg med til at modtage de første kunder i butikken – og her sætter jeg en dyd i at give kunderne en super-god oplevelse i vores butik.”

Vi spiller hinanden gode
Noget af det Alfred synes, er specielt ved Elgiganten er samarbejdet. Alfred uddyber: ”Det jeg virkelig godt kan lide ved Elgiganten, er at vi spiller hinanden gode, så alle præsterer deres bedste. Og så er vi rigtig gode til at komme på arbejde med en positiv attitude.”

Vær ikke bange for at prøve noget nyt
Selvom Alfred endnu ikke har så mange års erhvervserfaring, har han alligevel et godt råd, som han gerne deler: ”Personligt ser jeg en kæmpe fordel i at kaste mig ud i noget, jeg er usikker på eller ikke har prøvet før. For ”hvis man altid går samme vej til skole, lærer man aldrig smutvejene i byen.” Jeg er sikker på, at en bred vifte af erfaring er superlærerrigt – for mig er det i hvert fald.”

Kundecenter

Kathrin Hansen (31 år) arbejder på Elgigantens hovedkontor i Ørestad som CRM-specialist. I det daglige har hun ansvaret for Elgigantens Kundeklub. En omfattende kundeklub, der i starten af 2021 rundede 800.000 medlemmer.

Et job med mulighed for at gøre en forskel
Selv forklarer Kathrin om jobbet: ”Som CRM-specialist får jeg både lov til at nørde og søsætte nye initiativer og ideer. Generelt set spænder mit job meget bredt, men handler rigtig meget om at gøre en forskel for vores kunder. Det motiverer mig utrolig meget at kunne se det arbejde jeg laver, blive taget godt imod af kunder og bidrage til en god kunderejse. Og så synes jeg, vi er virkelig gode til at samarbejde som team og til at bruge hinandens kompetencer til sparring.”

En gigantisk kultur
Omkring kulturen i Elgiganten siger Kathrin: ”Vi har et virkelig stærkt sammenhold. Rigtig mange af os er ikke kun er gode kollegaer, men også venner i fritiden. Noget der også styrker sammenholdet, er det, at vi kalder hinanden for ”Giganter”. En titel vi bærer med stolthed og som helt sikkert knytter tættere bånd – også på tværs af landegrænser.”

Elgiganten er også en resultatorienteret virksomhed. Kathrin forklarer: ”Lige meget hvor i organisationen man arbejder, så er der fokus på de resultater du som enkelt medarbejder, team, afdeling, varehus eller kontor bidrager med. Omvendt er Elgiganten også en ret fleksibel arbejdsplads, som jeg sætter meget stor pris på. Det gør, at man nemt kan få arbejde og privatliv til at spille sammen.”

Et tilfældigt-heldigt valg
Kathrin startede i Elgiganten som digital marketingkoordinator direkte efter sit studie på CBS. Om beslutningen siger Kathrin: ”For at være helt ærlig, så var det lidt tilfældigt, at jeg landede hos Elgiganten. Men det er et fedt sted at arbejde og jeg elsker, at der er højt til loftet og at der er mange muligheder for både at udvikle sig og tage ansvar, hvis det er noget, man ønsker. Så i virkeligheden har det været en heldig tilfældighed, at jeg landede lige præcis her.”

CRM-specialist

Kathrin Hansen

"Noget særligt er, at vi kalder hinanden for ’Giganter’. En titel vi bærer med stolthed og som helt sikkert knytter tættere bånd – også på tværs af landegrænser."

Varehuschef

Søren Johnslev

”Jeg er en del af en arbejdsplads, der fokuserer på udvikling og som giver hver enkelt af os de bedste forudsætninger for at gøre karriere, hvis bare vi arbejder målrettet for det.”

Søren Hedegaard Johnslev (34 år) er varehuschef i Elgiganten Holstebro. Ikke noget han i første omgang troede lå i kortene, da han startede som deltidssælger i 2007. Ikke desto mindre blev han hurtigt grebet af stemningen og energien i Elgiganten og tog derfor uden tøven imod de tilbud og muligheder, der fulgte med de næste år.

Et sted med muligheder
Søren forklarer: ”Da jeg blev tilbudt en elevstilling, takkede jeg hurtigt ja. Efter endt uddannelse og efterfølgende seks måneder som fuldtidsansat i dataafdelingen takkede jeg ja til nyt job igen. Denne gang som datasalgsleder – en stilling, jeg besad 6 år. En periode jeg desuden benyttede til at tage alle de kurser, jeg kunne, for at videreudvikle mig. I 2014 fik jeg plads på Elgigantens traineehold og bare et par måneder efter endt forløb, blev jeg varehuschef i Holstebro. En stilling jeg for nyligt har rundet 6 år i.”

Anbefaling fra en ven blev til drømmejob
Som arbejdsplads og kultur er Elgiganten noget helt særligt. Der er både højt til loftet og plads til alle. Søren uddyber: ”Jeg er en del af en arbejdsplads, der fokuserer på udvikling og som giver hver enkelt af os de bedste forudsætninger for at gøre karriere, hvis bare vi arbejder målrettet for det. Men faktisk var det en god vens anbefaling, der gjorde, at jeg er, hvor jeg er i dag. Tilbage i 2006 blev jeg nemlig opfordret til at søge job i Elgiganten, da en ven selv var utrolig glad for arbejdspladsen. God stemning, gode kollegaer og en masse spændende produkter på hylderne, lokkede mig meget. Og jeg har aldrig siden fortrudt beslutningen om at søge job i Elgiganten. Det er virkelig et drømmejob for mig at arbejde med mennesker og de nyeste og fedeste produkter på samme tid!”

Jobbet som varehuschef kræver oprigtig interesse i mennesker
Som varehuschef i Elgiganten er man overordnet ansvarlig for rigtig mange mennesker, det være sig både medarbejdere og kunder. Og det kræver at man tager ansvar. Om det siger Søren: ”Jeg har det rigtig godt med at tage det ansvar. Jeg nyder omgangen med andre mennesker og at tage ansvar for at yde en fantastisk service overfor vores kunder sammen med mine medarbejdere. Det motiverer mig og giver mig en glæde og lyst til at arbejde i Elgiganten.”

Tro på dig selv
Søren har en opfordring til sine kolleger – og måske kommende kolleger. Et han selv har fulgt hele vejen fra 2007: ”Jeg vil opfordre til at man drømmer stort og tror på sig selv. Med viljen kommer man rigtig langt her i Elgiganten”.

Simone Ingeman Nielsen (25 år) arbejder i Elgiganten i Gentofte og har gjort det siden 2015. Egentlig var det Simones bror der inspirerede hende til at søge et job i varehuset. Han arbejdede der selv og talte altid varmt om arbejdspladsen, kulturen, kollegaerne og fællesskabet.

Aldrig to ens dage som Aftersales Responsible
Simone er glad for sit job som Aftersales Responsible. Hun fortæller: ”I min rolle er jeg ansvarlig for at drive afdelingen, skabe resultater og udvikle medarbejdere. Jeg elsker at have med mennesker at gøre og se mine medarbejdere blive dygtigere – og så synes jeg, det er virkelig spændende at arbejde med, hvordan vi hele tiden kan blive bedre. Samtidig holder jeg enormt meget af variationen i mit arbejde. Der kan både være stille dage, dage med praktiske opgaver og dage, hvor vi løber afsted med sved på panden. Men det er det hele værd. Der er nemlig ikke noget bedre end at gøre en ekstra indsats for sine kunder og nå de mål man har sat sig.”

Lad dig ikke begrænse
Siden Simones start for 6 år siden, har hun prøvet en del. Hun forklarer: ”Jeg startede i sin tid i kassen, hvor jeg senere blev ansvarlig for afdelingen. Jeg fik hurtigt smag for det med at have ansvar og drive en afdeling og fik ambitioner om at ville noget mere. Målet blev klart for mig: jeg ville være driftsleder. For at klæde mig bedst på muligt til stillingen og få en masse erfaring, blev jeg først Service Responsible og sidder nu som Aftersales Responsible.”

Om man er ny eller en erfaren Gigant, så mener Simone, det er vigtigt at have ambitioner: ”Man må ikke lade sig begrænse. Alt kan lade sig at gøre i Elgiganten. Det er faktisk muligt at gå fra deltidsmedarbejder til varehuschef, så længe du har viljen til at lære.”

Hårdt arbejde og gode resultater
Elgigantens kultur er kendetegnet som værende bl.a. mangfoldig og hyggelig, men også som et sted, hvor der knokles. Simone uddyber: ”Hos Elgiganten er der plads til alle og alle er en del af fællesskabet uanset alder, race, køn, interesser eller præferencer. Og så er der altid rigtig god stemning, fordi vi hygger os sindssygt meget med hinanden. Vi taler også om private ting og er en stor del af hinandens liv – også udenfor arbejdspladsen. Elgiganten er dog også et sted, hvor der knokles! Vi arbejder alle hårdt for at skabe gode resultater og for at give den bedste oplevelse for vores kunder.

Aftersales Responsible

Simone Ingeman Nielsen

”Elgiganten er den bedste i branchen. Det er vi, fordi vi brænder for at gøre en forskel. Sammenholdet er helt fantastisk og man kan altid være sikker på at få støtte og hjælp fra sine kollegaer.”

operations staff​

Alexander Appel

”En ung mand, der har flyttet sig helt vildt og tillært utroligt meget. Han er blevet en uvurderlig del af vores hverdag - hans gode humor, ihærdighed og opgaveløsning vil blive savnet."

Alexander Appel startede som praktikant i Elgiganten Silkeborg i januar 2020 og blev i september 2020 fastansat som Operations Staff.

I 2019 skulle Alexander starte i 10. klasse, men både mod og motivation manglede. Heller ikke jobbet som reklameomdeler føltes rigtigt. I stedet gik Alexander og drømte om et lønnet job – og gerne indenfor noget, der havde med hans store passion at gøre: gaming.

Interessen for lige præcis gaming og en snak mellem Alexander og hans far førte til at drømmen om et job i Elgiganten blev født. UngeGuiden i Silkeborg blev inddraget for støtte, råd og vejledning og Alexander fik tilknyttet en mentor, som hjalp med at tage de næste vigtige skridt på vejen.

I januar 2020 startede Alexander således i praktik i Elgiganten Silkeborg, en praktikplads der senere på året førte til en fastansættelse.

Selvtillidsboost
Eva, Alexanders mor, fortæller: ”Alexander har udviklet sig enormt. Det har virkelig boostet hans selvtillid at føle sig som en del af et team og at kunne bidrage. Hans tro på sig selv og mod til selv at springe ud i nye ting, har rykket sig rigtig meget.”

Også kulturen i Elgiganten har haft betydning for Alexanders udvikling. Hun forklarer: ”Den friske og positive jargon har helt sikkert bidraget til at Alexander er blevet mere udadvendt og mere modig. Det har været en rigtig god tid for Alexander.”

ADHD er ingen hindring
At Alexander er en ung mand med ADHD var noget, der skulle tænkes særligt meget på i starten af ansættelsen, men det var aldrig en hindring fortæller driftsleder Christian Terp: ”Opgaverne var i starten små og simple, men blev over tid udbygget og kompetencerne øget. Og som tiden gik lykkedes det at få Alexander til at åbne mere og mere op. Alexander har været igennem en kæmpe personlig udvikling og det har været godt, at praktikken var så lang, at Alexander aldrig følte sig presset.”

Der er ingen tvivl om at Alexander har haft stor betydning for Elgiganten i Silkeborg. Christian afslutter: ”Uundværlig. Det er, hvad han har været. Det har været en fornøjelse at følge hans udvikling. Alexander er virkelig vokset. Det bliver trist at sige farvel, men også glædeligt at sende ham godt afsted mod et helt sikkert spændende studieliv.”

Michael West (44 år) arbejder som Commercial Manager for Elgigantens B2B-område. Før Michael kom til Elgiganten, arbejdede han for flere af virksomhedens samarbejdspartnere og lærte derigennem hovedkontoret godt at kende. Det var derfor ikke en svær beslutning, da han selv fik mulighed for at starte i Elgiganten.

Dygtigt og ambitiøst team
Michael fortæller om sin start i Elgiganten: ”Det var en utrolig spændende udfordring at komme ind på den ’anden side af bordet’ og samtidigt arbejde for den førende virksomhed i branchen. Jeg blev en del af et team med masser af dygtige og ambitiøse kollegaer både på hovedkontoret, men også nordisk hvor der stadig er højt til loftet og mulighed for at udfordre sig selv og gå et skridt foran.” Michael startede i 2013 som salgschef for Telecom og allerede efter et år fik han også ansvaret for marketing. I 2017 blev Michael spurgt, om han ville prøve kræfter med business to business, hvor han fik opgaven at opbygge teamet og sætte rammerne for den nye B2B-afdeling.

Leverer vi, går vi hjem med et smil på læben
Om at arbejde med B2B-området siger Michael: ”Det spændende er at være med til at udvikle virksomheden til i højere grad at fokusere på hele erhvervssegmentet lige fra den lille enkelmandsvirksomhed til nogle af Danmarks største virksomheder.”
Der findes som udgangspunkt ikke to ens dage i afdelingen. Michael fortæller: ”Hverdagen er fyldt med nye udfordringer som mest af alt omhandler, hvordan vi giver vores kunder de bedste oplevelser. Så en god dag på kontoret er, når vi får lukket nogle gode ordrer og leveret en masse varer til vores erhvervskunder – så går vi hjem med et smil på læben.”

Passion og vilje skaber muligheder
Michael har især ét råd til andre, der overvejer et job i Elgiganten: ”Hos os vil du opleve en arbejdsplads med muligheder. Det gælder bare om at gribe dem. Så har du passion, vilje og brænder du for det du laver, så er der rigtig mange muligheder for dig og dine karrieredrømme.”

Commercial Manager B2B

Michael West

”Har du passion, vilje og brænder du for det du laver, så er der rigtig mange muligheder i Elgiganten."

Elev

Fie Lund Nickelsen

”Man skal ikke være bange for at springe ud i noget nyt. Det er sundt at være nysgerrig.”

Fie Lund Nickelsen (21 år) er elev i Elgiganten i Esbjerg. Fie startede i foråret 2020 som praktikant i varehuset, hvorefter hun hurtigt blev ansat som deltidsmedarbejder og i sommeren 2020 startede hun på Elgigantens elevuddannelse.

Vær nysgerrig
Fie fortæller, hvorfor hun valgte at starte sin elevuddannelse hos lige præcis Elgiganten: ”Jeg valgte Elgiganten, fordi jeg synes, at deres elevuddannelse lød spændende. Selv er jeg meget nysgerrig og på ingen måde bange for at springe ud i nye ting. Det harmonerede rigtig godt med de gode udviklingsmuligheder, som Elgiganten tilbyder deres elever. Samtidig synes jeg, at Elgiganten gør virkelig meget for at klæde deres elever på med de mange produktkurser, man kommer på.”

Vi bruger hinanden som sparringspartnere
Fie er faldet godt til i Elgiganten og er blevet rigtig glad for både job og kolleger. Hun fortæller: ”Vi arbejder hårdt for at nå vores mål og vi giver ikke så let op. Tværtimod, så kæmper vi for at komme til tops. Jeg kan også rigtig godt lide vores kollegaskab og stærke sammenhold. Vi er rigtig gode til at hjælpe hinanden på tværs af områder og afdelinger – og alle er der for hinanden og hjælper, hvor der er brug for det. Alle taler med alle og vi er rigtig gode til at bruge hinanden som sparringspartnere.”

Den gode stemning er altafgørende
Den gode stemning i varehuset er afgørende for Fie: ”En god arbejdsdag for mig er, når jeg møder ind i varehuset og alle er i godt humør. Jeg synes dagen bliver både bedre og nemmere, når der er god stemning. Når jeg yder god kundeservice, kan mærke at kunderne bliver glade og når afdelingen står helt skarpt, så er det bare en rigtig, rigtig god arbejdsdag.”

Laurits Brok Pedersen (20 år) arbejder i Elgigantens kundecenter, hvor han både rådgiver vores kunder og butiksmedarbejdere i varehusene. Laurits startede i varehuset på Fisketorvet, hvor han som mange andre Giganter, startede i en deltidsstilling ved siden af studiet. Studieaktivitet fik Laurits til at holde en pause fra Elgiganten, men kort efter vendte Laurits tilbage til Elgiganten, hvor han fik sin stilling på kundecenteret.

Tillid fra ledelsen
Elgiganten giver Laurits følelsen af en arbejdsplads, hvor alle trives. Han uddyber: ”Efter at have stået i butik og arbejdet i kundecenteret, kan jeg roligt sige, at der i Elgiganten er plads til alle.” Laurits fortsætter: ”Som medarbejder i Elgiganten er man en del af et stærkt samarbejde mellem alle i virksomheden. Hos CCC Nordic er jeg til daglig i dialog med kollegaer fra vores butikker i Danmark samt kollegaer fra vores afdelinger i Sverige og Norge. Man arbejder på kryds og tværs med alle kædens afdelinger, hvilket skaber et fedt fællesskab.” Tillid og ansvar er to ord, der ifølge Laurits beskriver Elgigantens kultur: ”I Elgiganten får man hurtig rigtig meget ansvar. Jeg føler, at der er meget tillid fra ledelsen til, at vi som medarbejdere gør vores bedste. Og hvis man har brug for det, er der altid hjælp at hente – både fra ledelsen og kollegaer.”

Hvis bare man gør sit bedste…
Laurits beskriver stemningen samt muligheden for udfordringer, som noget af det, der gør arbejdsdagen særlig god i Elgiganten. Han fortæller: ”En god arbejdsdag for mig handler mest om, at der er god stemning på arbejdspladsen. Det kan variere meget med de kunder man får ind og det er ikke altid lige let. Her er det superfedt, at man altid har sine kollegaer, man kan samarbejde med og få hjælp af. Det er også altid en god arbejdsdag, hvis der har været mange varierende opgaver. Det er med til at udfordre mig og forbedre mine kompetencer.” Laurits’ stolthed i sit arbejde har førhen givet ham udfordringer med at slippe enkelte kundesager i fritiden og han fortæller, hvordan han nu har fået det til at fungere: ”Det kan ikke undgås, at man en gang imellem har en kunde igennem, som man uanset hvad ikke kan komme til enighed med. Her er det vigtigt, at man efter en arbejdsdag kan sige til sig selv, at man har gjort sit bedste og kan lægge de enkelte sager fra sig.”

Find et job der udvikler dine kompetencer!
Laurits fortæller, hvordan Elgigantens fokus på sine kunder fik ham til at se på Elgiganten som en attraktiv arbejdsplads: ”Jeg har altid selv været kunde hos Elgiganten og været yderst tilfreds med den service, man får her. Der er ingen tvivl om, at service er førsteprioritet hos os. Vores butiksmedarbejdere gør alt, hvad de kan for at gøre det til en god oplevelse at handle i Elgiganten. Og hvis der skulle opstå nogle problemer, har vi et kundecenter, som sidder klar til at hjælpe med at finde løsninger.” Laurits kommer desuden med et råd, til andre, der leder efter (nyt) job: ”Mit bedste karriereråd er at lede efter et arbejde, hvor man kan udvikle sine kompetencer. På den måde bliver ens arbejde ved med at være spændende og relevant.”

CCC Advisor Nordic

Laurits Brok Pedersen

”I Elgiganten får man hurtigt rigtig meget ansvar. Jeg føler, at der er meget tillid fra ledelsen til, at vi som medarbejdere gør vores bedste. Og hvis man har brug for det, er der altid hjælp at hente - både fra ledelsen og kollegaer.”

Service responsible

Sarah Lynge Rasmussen

”Der er plads til alle. Man bliver hverken set skævt til for at være lidt anderledes eller for ikke at passe ind i ´normalen´.”

Sarah Lynge Rasmussen (26 år) startede sin karriere i Elgiganten i  i en sælgerstilling, men fandt efter noget tid ud af, at hun passede bedre i andre rammer. Sarah fik derfor muligheden for en stilling som serviceansvarlig, hvor hun kunne bidrage med struktur og rutiner.

Fik mulighed for at sætte eget præg på arbejdsgangen
”Vi så et behov for at få nogle andre øjne på afdelingen. Der skulle noget struktur og orden til afdelingen” fortæller Sarah. Da Sarah startede i stillingen som serviceansvarlig, fik hun mulighed for at gøre brug af ledelseserfaring fra et tidligere job. Hun fortæller: ”Jeg fik lov til at ændre nogle ting og sætte mit eget præg på afdelingen.” For Sarah stopper udviklingen dog ikke der – hun forklarer: ”Der er stadig meget jeg skal lære og meget vi kan gøre bedre. Jeg glæder mig til at se hvor langt vi kan komme.”

Plads til alle
Sammenhold, god stemning og mangfoldighed er noget af det, som gør Elgiganten til en god arbejdsplads, ifølge Sarah. Hun uddyber: ”Der er plads til alle. Man bliver ikke set skævt til for at være lidt anderledes eller hvis man ikke passer ind i ’normalen’. Tyk, tynd, høj og lav – det er lige meget.” Samtidig er der mange muligheder hos Elgiganten, fortsætter Sarah: ”Om man leder efter et deltidsjob, elevplads, arbejde i sit sabbatår eller et fuldtidsjob med udviklingsmuligheder, så har vi plads til alle.”

Læring og udvikling
I 2019 var Sarah på jagt efter nye udfordringer og ønskede at lære noget nyt, så da en ansat anbefalede Sarah et job i Elgiganten, tog hun chancen og søgte en stilling. Sarah forklarer: ”Heldigvis blev jeg kaldt til samtale og jeg kunne hurtigt mærke, at det nemt kunne blive noget for mig.” Sarah blev overbevist af den gode stemning og de imødekommende medarbejdere samt muligheden for udvikling. Sarah fortsætter: ”Jeg ledte efter et arbejde med rig mulighed for udvikling og det må man sige, at Elgiganten har. Selv efter halvandet år i Elgiganten, er læring og udvikling stadig en vigtig del af min hverdag. Det, der for mig, gør en dag exceptionelt god, er når jeg kan gå hjem med en følelse af, at jeg har lært noget nyt.”

Jonathan Lorentzen (31 år) startede sin karriere i Elgiganten som 18-årig tilbage i 2007, hvor han blev ansat i en deltidsstilling. I dag sidder han på hovedkontoret som Sales Manager for området HOME.

Nysgerrig tilgang til teknologi
Det var Jonathans store interesse for ny teknologi, der sendte ham i retning af Elgiganten, hvor han trådte i sine brødres fodspor, da han selv var blevet gammel nok til at starte. Jonathan uddyber: ”Jeg har en meget nysgerrig tilgang til alt, hvad der sker af udvikling inden for teknologi og det kommer mig ofte til stor gavn i mit arbejde. At være opdateret med de nyeste ting har altid været en stor del af min personlige passion. Samtidigt har mit arbejde også været med til at udvikle nye interesser for mig, f.eks. inden for kaffe og madlavning.”

Vi passer på hinanden som en familie
Jonathan beskriver kulturen i Elgiganten som noget helt særligt: ”Vi har en udpræget vinderkultur. I al min tid i Elgiganten har jeg aldrig været i tvivl om, at vi altid har haft en ambition om at være de bedste til det, vi laver. Samtidig er der plads til at have det sjovt. For mig er det en vigtig del af hverdagen i Elgiganten, at humøret er højt og vi har det sjovt. Det sker naturligvis med respekt for hinanden, så alle kan føle sig godt tilpas. Vi passer på hinanden som en familie. Du kan altid være helt sikker på, at dine kollegaer i Elgiganten har din ryg og særligt de forskellige små afdelinger – både i butik og på hovedkontoret bærer præg af en ekstrem høj loyalitet og tillid.”

Læring er guld værd
For Jonathan er det vigtigt at mærke efter med sig selv, hvordan man har det med det, man laver. Han forklarer: ”Uanset om man har taget en lang eller kort uddannelse så kan man nå derhen, hvor man gerne vil, hvis man kæmper for det og ikke er bange for at lære nyt. De ting man lærer på en arbejdsplads som Elgiganten er guld værd, og sørger man selv for at opsøge muligheder, kan man udvikle sig enormt meget. Jeg vil altid anbefale, at man sørger for at dygtiggøre sig selv løbende og holder hjernen skarp.”

Sales Manager HOME

Jonathan Lorentzen

”Uanset om man har taget en lang eller kort uddannelse, så kan man nå derhen, hvor man gerne vil, hvis man kæmper for det og ikke er bange for altid at lære nyt. De ting man lærer på en arbejdsplads som Elgiganten er guld værd, og sørger man selv for at opsøge muligheder, kan man udvikle sig enormt meget.”