Job i Elgiganten

Et job i Elgiganten byder på mange spændende muligheder og en helt unik arbejdskultur, hvor der er plads til alle og til at have det sjovt.
Vi går ikke op i om du har en bestemt uddannelse eller årelang erfaring – for os er det afgørende, at du er motiveret og har potentialet til at blive vores næste Gigant.

Nedenfor kan du blandt andet læse om de forskellige stillinger som Elgiganten tilbyder, møde nogle af vores kollegaer og læse om de mange karrieremuligheder, Elgiganten har at byde på. 

Afspil video
”Et job i Elgiganten giver dig mulighed for mange forskellige arbejdsopgaver, og muligheder for videreudvikling på mange niveauer – og så bliver du en del af et helt unikt sammenhold og fællesskab!”
Tia - Rekrutteringg
Tia

I varehuset kan du blive

Som varehuschef skal du skabe glade kunder ved at udvikle dine medarbejdere og sikre en optimal arbejdsplads. Du er den øverst ansvarlige i varehuset og har ansvar for 20-120 medarbejdere og en trecifret millionomsætning. I det daglige har du ansvar for at indfri mål og budgetter og for at følge op på driften af varehuset. Det er vigtigt, at du kan videreføre Elgigantens kultur og værdier, så vi sikrer virksomhedens fortsatte succes.

Som driftsleder er du varehuschefens højre hånd, når det gælder den daglig drift og opfølgning i forhold til både kassen og lageret. Du skal skabe glade kunder ved at lede og motivere medarbejderne i kassen og på lageret. Vigtige nøgleord er daglig og langsigtet ledelse, planlægning og opfølgning. Dine arbejdsopgaver er centreret om varehusets økonomi, de daglige rutiner, medarbejderne og den overordnede logistik og lagerpleje.

Som afdelingsleder skal du levere resultater. Du skal skabe glade kunder ved at gå forrest og få det bedste ud af dit team. Din succes afspejler sig i dine medarbejderes succes. 

Som afdelingsleder refererer du både til din varehuschef og til kædens salgschef for kategorien.

Som sælger har du ansvar for at møde samtlige kunder og sørge for, at de får en god oplevelse, når de handler i Elgiganten. Du skal brænde for at være bedst – og så skal du kunne lide at have travlt og møde mange forskellige mennesker hver dag. Du sætter en ære i at give alle vores kunder en uforglemmelig oplevelse.

Udover din primære opgave, som består i at møde samtlige kunder, kan du få tildelt en række ansvarsområder. Ansvarsområdet kan variere fra vareopfyldning, prisskiltning og kampagneforberedelse til træning af dine kolleger i varehuset.

Dertil kan du ydermere blive områdeansvarlig. Som områdeansvarlig får du tildelt et område, som eksempelvis Små-els afdelingen. Her er din opgave, at sikre korrekte udstillinger, skiltning og at den lokale salgsstrategi bliver fulgt.

Du skal skabe glade kunder ved at være venlig, hurtig og effektiv i forbindelse med vareudlevering, service og reklamationer. Du er en af de sidste personer kunden møder i Elgiganten, så det er vigtigt, at du er udadvendt og har let til smil. Du skal også kunne lægge skulder til og hjælpe kunderne, så de altid forbliver tilfredse med deres oplevelse i Elgiganten.

Som kasseassistent har du den direkte kontakt med kunderne. Du er ofte den sidste person, kunden møder i Elgiganten, så det er vigtigt, at du er udadvendt og har let til smil. Du skal kunne have det store overblik, når der er travlest og stadig kunne smile og yde verdens bedste service. Du skal sikre, at kunderne får alt det rigtige og nødvendige tilbehør med, så de får en god oplevelse, når de kommer hjem og skal bruge produktet.

Hovedkontoret

Elgigantens hovedkontor administrerer en lang række funktioner inden for seks forskellige afdelinger: salg, marketing, økonomi, HR, drift og erhverv (B2B). Hovedkontoret har til opgave at sørge for at driften af vores 38 varehuse kører som den skal, så butikspersonalet har de bedste forudsætninger, når de møder kunderne. Arbejdet på hovedkontoret er centralt i forhold til virksomhedens udvikling, vækst og succes. Det er hovedkontorets opgave at lægge det rette fundament, så butikkerne har værktøjerne til at nå i mål med vores vision; at tilbyde alle den fantastiske teknologiske verden.

Vi har knap 100 dygtige og engagerede medarbejdere siddende på vores hovedkontor, som er beliggende i København.

I kundecentret kan du blive

Som kunderådgiver er din primære opgave at vejlede og servicere Elgigantens kunder via forskellige kanaler blandt andet telefon, chat, e-mail og sociale medier. En stor del af arbejdet foregår i samarbejde med kolleger på tværs af organisationen – blandt andet butiksansatte, backoffice, logistikmedarbejdere, transportører og diverse eksterne samarbejdspartnere.

Som teknisk rådgiver tager du imod henvenderlser fra Elgigantens kunder, der har købt en serviceaftale og som oplever tekniske udfordringer med deres produkt.

Din opgave er at assistere teamledere med administrative opgaver, udvikling og dygtiggørelse af advisors samt oplæring af nye medarbejdere.

Derudover er det din opgave at vejlede og service Elgigantens kunder via forskellige kanaler blandt andet telefon, chat, e-mail og sociale medier. Dertil samarbejder du med kolleger på tværs af organisationen.

Som teamleder er det dit ansvar at motivere og udvikle dit team, så i opnår afdelingens KPI´er samt at øge den positive kundetilfredshed på en lønsom måde.

Du skal sikre, at afdelingens procedurer og rutiner følges og at de ansatte har de værktøjer, de behøver for at gøre Elgigantens kunder tilfredse. 

Du skal som teamleder også kunne håndtere konfliktfyldte kundesager.

Som personaleplanlægger skal du, via skemalægning frem i tid og løbende monitorering, sikre, at vi har den rette stab på arbejde på rette tid.

Dine primære arbejdsopgaver vil være forecast, monitorering, rapportering til organisationen, vidensdeling med henblik på best practice samt optimering af ressourcer på tværs af alle køer og units på kundecenteret.

Vision

Det vil vi gøre, ved at være den ledende, mest fleksible og mest effektive og bæredygtige udbyder af elektroniske produkter og services, der leverer varerne med værdi for pengene. Vi tror på, at vores vision lykkes, hvis vi lytter til vores kunder og til hinanden, og hvis vi hjælper, rådgiver og yder den bedste indsats. Vi vil ikke bare sælge dig det, vi tror du ønsker. Vi vil hjælpe dig med at give dig det, du vil have og drømmer om.

En arbejdsplads for alle

Vi sætter diversitet og mangfoldighed på dagsordenen

Elgiganten er en mangfoldig arbejdsplads med 2.200 dygtige og engagerede medarbejdere på tværs af alder, køn, etnicitet og seksuel orientering. Med andre ord: i Elgiganten er der plads til alle. Vi ser mulighed i alle, der kan forene sig med vores værdier og arbejdskultur. Vi rekrutterer altid de bedst egnede til stillingerne, men som markedsleder tager vi også vores ansvar seriøst, når det kommer til at sikre diversitet og mangfoldighed på arbejdsmarkedet.

Vi arbejder blandt andet aktivt for at promovere lighed mellem traditionelle kønsroller gennem rekrutteringspolitikker og årlige medarbejderopfølgninger.

Vi involverer alle vores medarbejdere!
Elgiganten har en målsætning om at være den mest attraktive arbejdsgiver i branchen og i den forbindelse laver vi årlige medarbejderundersøgelser, der har til hensigt at måle medarbejderengagement og -trivsel. Undersøgelsen giver alle vores medarbejdere mulighed for anonymt at vurdere og kommentere forskellige aspekter såsom medarbejderens udviklingsmuligheder, nærmeste leder og lønforhold.  Undersøgelsens resultater bliver brugt som grundlag for udvikling til at skabe en endnu bedre arbejdsplads.